Durant les vacances de la Toussaint était organisé un voyage à Venise par les enseignants d’histoire de l’art. Un groupe de 25 étudiants a visité, pendant 3 jours, la Biennale d’art contemporain mais aussi la Basilique San Marco ou l’église San Zaccaria…Une belle occasion pour les étudiants de vivre une expérience fédératrice de groupe et de faire le lien entre l’art ancien et l’art contemporain.

Over the Autumn holidays MoPA students travelled to Venice on a trip organised by art history instructors. A group of 25 students spent three days visiting the Venice Biennal, taking in contemporary art as well as Saint Mark’s Basilica and the church of San Zaccaria, among other iconic locations. It was a great bonding experience and a chance to really explore the link between ancient art and contemporary art.

By | 2017-11-16T15:27:44+00:00 novembre 15th, 2017|Actualités MoPA, évènement, pédagogie|
/** Google Analytics CF7 event tracking * 2635 = MoPA 3 fr * 2750 = MoPA 3 eng * 2633 = MoPA 4 fr * 2755 = MoPA 4 eng * */